BASF Agricultural Solutions România
Agricultură

Contact

Peste 88% din tinerii fermieri se documentează de pe internet

18 apr. 2016

INFOGRAFIC BASF: Tânărul fermier român: cum arată și care sunt nevoile lui

Un studiu făcut la cererea Comisiei Europene a relevat faptul că tinerii fermieri sunt în pas cu tehnologia când vine vorba de informații, dar au câteva nevoie specifice. În România studiul efectuat pe un eșantion reprezentativ de 101 tineri fermieri a scos la iveală detalii interesante.


Tânărul fermier român are peste 31 de ani și a absolvit o formă de învățământ superior. Acesta este proprietar sau are în arendă peste 17 hectare, în medie. Aproape jumătate din tinerii fermieri români practică agricultura în zone defavorizate.


Spre deosebire de fermierii tineri din țările dezvoltate ale Uniunii Europene, tinerii fermieri români nu au dificultăți atât de mari în a găsi pământ pe care să îl lucreze. Totuși, acesta este scump de achiziționat, iar accesul la finanțare se face cu greutate. Tocmai de aceea și cumpărarea de echipamente sau utilaje agricole se amână deseori. Tinerii agricultori au probleme și în a găsi forța de muncă necesară, sau în ceea ce privește consultanța de specialitate de care au nevoie pentru a-și extinde ferma.

Ca orice business, ferma are nevoie de manageri care să știe ce fac. Însă tinerii agricultori testează apele antreprenorialului și se pare că și-ar mai dori să învețe. Nu doar marketing sau management, necesare de altfel pentru buna administrare a afacerii, ci mai ales despre tehnologiile agricole, cum să-și facă o strategie pentru fermă, cum să facă networking sau pur și simplu cum să crească mai bine efectivul de animale.


Pentru asta, majoritatea tinerilor fermieri din România apelează la internet. Mulți folosesc gruurile de pe rețelele de socializare sau forumurile de specialitate, dar nu uită să întrebe și alți fermieri mai experimentați. Agriculturii fac schimburi de cunoștințe ori vizitând alte ferme, sau prin participarea la diverse evenimente, simpozioane, seminarii sau conferințe. Bineînțeles, cei mai mulți sunt abonați fideli ai târgurilor și expozițiilor agricole, în măsura în care găsesc puțin timp liber, reușesc să achite costul transportului sau al biletelor, sau știu o limbă străină.

Mergi sus